Hej alla fina! Bättre sent än aldrig men vi har äntligen besökt mitt sista mål...blue lagoon. Och det var verkligen så otroligt fint som jag har sett på bilder och hört folk berätta. Vattnet var ganska kallt eftersom det inte är högsommar än men vattnet och den mjuka sanden i vattnet var oslagbart. Sanden var så mjuk att man kunde sjunka genom botten och det var långgrunt men även helt okej djupt längre ut. Nu har vi äntligen gjort allt jag ville göra innan vi kom hit och vi har prickat av ännu en sak på att-göra listan. Känns väldigt bra så nästa, och sista veckan kan vi bara njuta, gå sista dagarna i skolan och packa ihop oss innan vi åker hem. Nästa lördag bär det av hem igen och jag längtar ihjäl mig. Speciellt efter maten och vänner...plus att ha en diskmaskin haha. Vi är nog lite för bortskämda med det för här i Malta växer disken varje dag på hög innan någon tar tag i den. 
Jag tror att om jag bestämt innan att jag skulle vara borta längre, hade jag ställt mig in på det och inte börjat längta hem så mycket redan nu. Men hemma är jobb redan fixat och allt är klart så det ska bli skönt att komma hem till en annan typ av vardag igen. Det kommer nog dock vara roligt i några dagar innan man längtar efter att resa igen...haha. Dagen i går var i alla fall helt oslagbar och Blue lagoon är verkligen ett turistmål i fall ni skulle komma hit en dag. Dock är det nu under försommaren väldigt mycket små men farliga maneter som man får akta sig för. Jag var nära på att simma på flera stycken igår eftersom dom ligger så otroligt nära land just nu. 
 
Kramar
 
// Hello all beautiful! Better late than never but we have finally visited my last goal ... blue lagoon. And it was really nice as I have seen in pictures and heard people tell me. The water was quite cold because it is not actually summer yet but the water and the soft sand in the water were unbelievable. The sand was so soft that you could sink through the bottom and it was not so deep water but also quite deeper further out. Now, at last we have done everything I wanted to do before we came here which feels great. Feels very good to have everything done so next which is also the last week we can only enjoy it, go last days at school and pack before we leave back home. Next Saturday, it's back home and I long so much. Especially for the food and friends ... plus having a dishwasher haha. We are probably a little bit spoiled for it, here in Malta, the counter is growing every day before anyone grabs it.

I think if I decided before I had be gone a longer time here, I had got it into the feeling and did not start longing so much yet like I do now. But at home, work is already done and everything is ready so it will be nice to come home to another type of everyday life again. It will probably be fun for the first few days before you long for traveling again haha. Yesterday was absolutely unbeatable and the Blue Lagoon is really a tourist destination in case you come here one day. However, right now there are very small but dangerous jellyfish to be watched out for. I have been swimming several days yesterday before I  saw them because they are so incredibly close to land right now.

Hugs

Alice Lindström

åh vad fint vatten!!

Svar: Verkligen!!
Amanda Niclasson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress