11 januari 2018

Kesoplättar

 
Hej alla fina! Jag är just nu i färd med att hitta nya, enkla och nyttiga mellanmål. Jag hittade kesoplättar vilka är gjorda på just keso och mjök i princip. Mina blev väl lite mer omelett än plättar haha men jag hade inget järn för plättar så det blev sådär. Men det var helt okej och funkar som mellanmål, jag hittade mitt recept på topphalsa.se där det även finns andra nyttiga recept. Vad jag kan tycka är att plåttarna inte smakade så mycket sojm jag tänkt så ett tips är att redan i smeten tillägga någon form av smak. Jag hade lite ananas till men det kände jag var lite för lite smak i sig. 
 
Recept:
  • 250 g keso, eller minikeso (1 liten burk)
  • 2 ägg
  • 1 msk fiberhusk
  • 1/2 krm salt
  • 1/2 krm vaniljpulver
  • olja, till stekning
Gör såhär: 

1. Blanda keso och ägg till en smet.

2. Tillsätt fiberhusk/dinkelmjöl, salt och vanilj.

3. Stek i het panna.

Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress