Hej alla fina! Igår var vi ju på en trip till St julians för att främst kolla in vart min skola ligger men även för att se lite nytt och utforska andra delar av ön. Skolan låg väldigt nära och bra till busshållplatsen och bussen går jättesmidigt från min startstation St Pawlu till San Giljan och tillbaka igen. Är lite nervös för när jag ska börja ta bussen själv varje morgon när Henke inte ska med till skolan haha. Just nu åker jag mer än gärna buss i alla fall eftersom vägarna är så himla fina och man åker nästan alltid med havet bredvid sig eller trånga gränder med fina hus. Får väl se om jag tycker likadant när jag åkt fram och tillbaka ett antal gånger. 
 
De här första dagarna nu har varit både fantastiska men även kaos. Vi hade tre dagar på oss nu att göra allt vi ville innan skolan börjar i morgon, måndag. Att vi åkte till Valetta var mer ett misstag men nu har vi under dessa dagar besökt både St julians, Valletta, Silema och självklart St Pauls bay som vi bor i, som är några av de "mest kända" städer här. Någon helg har vi även planerat att åka till ön Gozo där vi hört att det ska vara fint och det finns även ställen där som de spelat in vissa delar av tv-serien game of thrones. 
 
Idag blir det strandhäng och ikväll aktiviteter med skolan, kramar 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress