Hej alla fina! Idag var min första skoldag eller inskolning i alla fall, den "riktiga" skoldagen börjar i morgon. Jag börjar smått vänja mig vid livet här och kände mig verkligen som en boende när jag själv tog bussen hem idag haha. Det tar väl lite tid att vänja sig men jag ångrar inte en sekund att jag åkte hit och längtar heller inte hem än. Jag tror inte att jag har kommit till tankesättet "en vanlig vardag" här än vilket gör att varje dag fortfarande är spännande och inte som hemma. Visst har det varit jobbigt, stressigt och vi har stött på andra svårigheter dessa dagar men jag längtar som sagt i alla fall inte hem än. Det är spännande att leva lite annat, handla annat i affären och inte ha dagen så förutsägbar. 
 
Så...till första dagen i skolan. Det började med att jag och Henke skulle ta bussen till st Julians som självklart var ca 10 minuter sen och senare gjorde att jag kom sent till skolan. Men det kommer jag till senare. Bussen kom äntligen efter några minuter och min stressnivå kunde sjunka en aning eftersom jag kände att jag ändå hade tid på mig. Eftersom vi aldrig åkt bussen såhär tidigt på morgonen innan så visste vi inte riktigt hur det skulle vara, trafik eller andra förhinder så jag satt lugnt och avslappnat. Vi åker den vanliga rutten och bussen stannar vid varje station...havet av folk som går på bussen varje gång tar aldrig slut och tillslut är bussen FULLPROPPAD. Men det var inte slut på stationer än så när vi stannar vid en tredje station står det ca 20 pers som vill på bussen vilket absolut inte går för det är verkligen fullt. Samtidigt som folk ska av, ska dessa människor på och det uppstår rent tumult. De som ska på förhindrar att de som ska av får göra det och busschaffören blandar sig i samtidigt som en kvinna höjer rösten och säger att dom inte låter henne gå av. Tillslut ropar busschaffören att han ringer polisen och ska be alla gå av. Det är tjugo minuter tills jag börjar och min stressnivå är på max. 
Allt slutar med att busschaffören stänger dörrarna och åker snabbt där i från med oss passagerare som redan satt på bussen. Han stannar längre bort och ringer polisen, men efter en stund åker vi ändå vidare mot st Julians. Där kommer ett annat hinder...trafiken som är KAOS. Ingen tar hänsyn till någon annan och jag ångrar att jag inte tog en tidigare buss. Jag kom i alla fall 10 minuter sent vilket inte gjorde så mycket och annars var första introduktionsdagen helt okej med bra lärare och mycket information. Mer information kommer i morgon!
 
Imorgon kommer jag att ta en tidigare buss ;) Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress