Hej alla fina! Ny vecka med jobb och allt som tillhör. Hela helgen har jag haft problem med bloggen och hela bloggsajten egentligen på grund av överbelastning. Detta gör att jag har väldigt svårt att komma in på min sida men även att ladda upp bilder vilket är otroligt jobbigt. Blogginlägg kommer upp sent och krångel hela tiden. Men jag hoppas att allt löser sig snart. 
 
Igår bakade jag cupcakes för första gången. De blev enkla men väldigt goda och enkla att göra så nu tänkte jag dela med mig av de recept jag använde för detta. Det är en helt vanlig muffin plus en frosting med lite karamellfärg så inga konstigheter. 
Ingredienser muffins: 
- 50 g smör
- 3 ägg
- 2 dl strösocker
- 1 dl  mjölk
- 4 dl vetemjöl
- 2 tsk bakpulver
(+eventuella bär som hallon, blåbär, björnbär osv)
 
Gör såhär: 
1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Sätt ut muffinsformar på en plåt
3. Smält smöret i kastrull eller micro
4. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjölk och smör
5. Blanda mjöl och bakpulver separat och rör ner i smeten. Tillsätt även eventuella bär
6. Klicka ut smeten i formarna
7. Grädda mitt i ugnen i ca 12-14 minuter för normalstora muffins
8. Låt muffinsen svalna innan frostingen läggs på!
 
Ingredienser cream cheese frosting:
- 60 g smör
- 5 dl floursocker
- 1-2 tsk vaniljsocker
- 1 msk färskpressad citronsaft
- 100 g philadelphiaost
- Några droppar karamellfärg, valfri färg beroende på vilken färg du vill ha på frostingen. Jag valde rosa
 
Gör såhär:
1. Smält smöret i kastrull eller i micro
2. Blanda floursocker och vaniljsocker separat och tillsätt smör och citronsaft
3. Vispa i philadelphiaosten
4. Tillsätt smeten med några droppar av karamellfärgen eller behåll vit
5. Fyll en spritspåse eller plastpåse med smeten och spritsa muffinsen. 
 
Hoppas att era blir lika goda! Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress