16 november 2018

Vinden - second hand

 
 
Hej alla fina! Förra helgen var jag och Henrik hemma i Alingsås och hälsade på. Nu i jultider är det sedan några år tillbaka ett ställe jag alltid vill åka till när jag är hemma, Vinden. Vinden i Alingsås är en second hand affär men riktigt mycket och fräscha saker. Det finns allt man kan drömma om från böcker till porslin och möbler. Jag kan tycka att vissa second hand affärer har odiskat poslin, trasiga möbler och annat men på Vinden är allt rent och snyggt och bara med volontärarbete bland de anställda. Vi hittade i alla fall som vanligt mycket fint och speciellt julsaker. Vi hittade bland annat dessa tomtar på bilderna, temuggar, julgranskulor, burkar och inslagningspapper för endast 200 kronor! Plus att pengarna går till välgörenhet och till länder som behöver det. Ett nytt favoritställe helt enkelt, speciellt för en fattig student som jag haha ;). 
 
Kramar 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress