Hej alla fina! Nu är det ca 1 vecka kvar till flytten till Helsingborg (!) och både tagg och oro känns. Denna vecka har varit och är fortfarande fullspäckad av aktiviteter att hinna med och vänner att träffa innan jag åker. Idag blir det i alla fall träff med en vän, fika med Henriks föräldrar och jag ska förhoppningsvis försöka klämma in en klippning av håret. Det är inte många frisörer jag litar på när det gäller mitt hår hehe...så det får bli kompisen Rebecka som klipper så jag vet att det blir rätt och som jag vill ha det. 
Bloggen hamnar lite i sista hand nu med en vecka kvar till flytten men väl i Helsingborg finns en hel del att blogga om med ett ganska nytt liv för mig. Bilder på lägenheten kommer så fort vi kommer i ordning men idag tänkte jag skriva ett recept på syltkakor: 
 
Ingredienser: 
- 200 g smör
- 1 tsk vaniljsocker 
- 1 dl strösocker 
- 4½ dl vetemjöl
 
...fyllning hallonsylt/jordgubbssylt/blåbär (det man tycker om helt enkelt)
 
Gör såhär: 
  1. Arbeta ihop ingredienserna till degen i en matberedare eller på arbetsbänk. Platta ut degen, lägg den i en plastpåse och låt vila i kyl minst 30 min.
  2. Sätt ugnen på 175°.
  3.  Rulla små bollar av degen och lägg på plåtar med bakplåtspapper.
  4. Gör en grop i varje kaka och lägg en tesked sylt i gropen. Grädda i mitten av ugnen ca 10 min.
 
Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress