Hej alla fina! Under veckan har jag varit i kontakt med en restaurang som skrev till mig på instagram. De var intresserade av att göra ett samarbete med mig då jag ska baka och sälja i deras restaurang som lite gott fika efter maten. Här är mina första cupcakes jag sålde i restaurangen, mer om detta kommer i ett senare inlägg under dagen. Vad tycker ni? 
 
Du behöver: 
- 50 g smör
- 3 ägg
- 2 dl strösocker
- 1 dl mjölk
- 4 dl vetemjöl
- 2 tsk bakpulver
- sugarpaste
(ev bär eller liknande till deg eller topping)
 
Frosting:
- 60 g smör
- 5 dl florsocker
- 1 tsk vaniljsocker
- 1 msk citronsaft
- 100 g philadelphiaost
- ev karamellfärg
 
Gör såhär-muffins:
1. Sätt ugnen på 175 grader och lägg formar på en plåt. 
2. Smält smöret. Häll i mjölk och låt svalna.
3. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Tillsätt mjölk och smörblandningen. Blanda detta med en slickepott eller sked och inte med elvisp!
4. Blanda mjöl och bakpulver separat och rör försiktigt ner i smeten och rör om till en smet.
5. Klicka ut i formarna. Fyll inte mer än häften i formen, då kommer de att rinna över.
6. Grädda mitt i ugn i ca 12-15 minuter.
7. Låt svalna och gör frosting och dekorationer. För mina fåglar jag har som topping, stansade jag ut dessa ur en utkavlad deg av sugarpaste och lägg ovanpå. 
 
Frosting:
1. Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt. 
2. Tillsätt philadelphiaost. 
3. Lägg eventuellt några droppar karamellfärg i eller behåll den vita färg som är. 
4. Bred eller spritsa på frosting på kall kaka. Garnera med bär och sugarpaste-fåglar. 
Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress