Bild från google.se , collage av mig
 
Hej alla fina! Jag älskar böcker och har alltid gjort. Det är något speciellt med att läsa en bra bok, kunna se och läsa detaljer men ändå måla upp en egen bild av situationen. Jag är just nu mer för att lyssna på böcker eftersom jag varken tar mig tid att skaffa böcker eller läsa dem. När jag lyssnar kan jag göra något annat samtidigt vilket passar perfekt för mig. Jag lyssnar på Nextory och betalar 169 kronor i månaden men lyssnar man mycket så är det mer värt än att behöva köpa varje bok. Tycker jag i alla fall. Här kommer nu några av mina egna favoriter jag läst det senaste, kanske någon ny favorit för er. 
 
1. Camilla Läckberg. Ni har säkert hört talas om Camilla som har en hel rad böcker i ordning. Jag har läst alla och jag älskar dem. Finns även som filmer och serier men läs i ordningen som följer. Böckerna: Isprinsessan, Änglamakerskan, Olycksfågeln, Sjöjungfrun, Predikanten, Tyskungen, Fyrvaktaren, Stenhuggaren, Lejontämjaren och Häxan. 
 
2. Saltön. En annan favoritserie i både böcker och film är Saltön av Viveca Lärn. Jag ÄLSKAR denna mysiga serie och har även här läst alla böcker.
 
3. Strimmor av hopp. Min absoluta favoritbok som handlar om andra världskriget. Superbra, spännande och tänkvärd. 
 
4. Anders de la motte. En författare med just nu tre böcker Slutet på sommaren, Vintereld och Höstdåd. Riktigt bra böcker!
 
5. Vargattacken av Lars Berge. En verklig händelse år 2012 på kolmåden, en vargattack. Spännande!
 
6. Slav av Janson Johnson. Verklighetsbaserad och tänkvärd som handlar om prostitution. 
 
7. Michael Hjorth. En författare med flera böcker i ordning. Jag har bara läst några men hittils tycker jag att dem är riktigt bra. Behövs även dessa läsas i ordning. 
 
8. Sara Larsson. En författare med två böcker och även dessa två riktiga favoriter. Den första lögnen och Aldrig mer. Det är lätta böcker att hänga med i och förstå som också handlar om prostitution och är tänkvärda. 
 
9. Bird Box. Denna film finns på Netflix och är riktigt bra. Jag har nu även läst boken som var bra men filmen innehåller fler detaljer, de stämmer inte heller överrens riktigt så man behöver nog se och läsa båda. 
 
10. Michelle Obama. Hon har en bok, Min historia, och handlar om hennes liv. Det är en ganska tjock bok och jag tror inte att jag egentligen var målgruppen men den är ändå värd att läsa och spänannde att se och förstå hur det är att leva som presidentfru men även hur hennes liv innan såg ut. 
 
 Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress