23 oktober 2018

Så torkar du hortensior

 
Hej alla fina! I butiken har vi nu fått in underbara hortensior. När man jobbar i en blomsteraffär så händer det ju ganska ofta att man köper hem blommor. Denna vecka blev det hortensior som är så himla fina. Jag hörde av många kunder att man kunde torka dem och att de på så sätt kunde hålla sig fina längre så jag googlade. Där såg jag riktigt fina bilder på dessa blommor och ska nu göra ett försök. Känner mig lite trött på torkade rosor nu som jag gör ofta så nu blir det något nytt. 
 
Du gör såhär:
1. Ta bort alla stora blad som bara kommer skrumpna och tynga ner. 
2. Spraya ett tunt lager hårspray på blommorna för att behålla formen. 
3. Sätt blommorna i en vas med 1-2 cm vatten på botten av vasen, alltså inte mycket alls. 
4. Placera inte blommorna i direkt solljus eftersom detta kan förstöra både blomman och dess färg. Sedan är det bara att vänta och se! 
 
Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress