Hej alla fina! Julen närmar sig och det börjar bli dags att köpa julklappar. Tiden går ofta lite snabbare än man tror så det är bra om man börjar i tid, speciellt när man som jag, inte har en aning om vad man ska köpa än. Är man som jag och ogillar att ge bort saker som personen kan köpa själv som kläder, porslin och annat, kan det vara roligt att ge bort något minnesvärt. Jag tycker även om att ge bort saker som personen inte vet om att hon/han behöver eller pratat om att de vill ha. Jag köpte förra julen en morgonrock till min pojkvän och en ny brevlåda till mina föräldrar, nöjd med mig själv och även mottagarna blev nöjda haha, något de inte riktigt visste om att de behövde. 
 
1. Var kreativ. Gör en almanacka, inbjudningskort eller något annat kreativt. Gör något personligt till någon du tycker om. Det kanske finns något som personen behöver? Eller gärna vill ha? Som en kalender exempelvis. Skapa då en själv som gör det mer personligt!
 
 
2. En spa-helg. Finns det något bättre än att koppla av en helg på spa? Eller bara ge bort en natt på ett hotellrum, en barnfri helg eller något annat. Har du syskon kan du erbjuda dig som barnvakt några kvällar i veckan.
 
 
3. Något man kan ge bort är en hotellfrukost. Detta finns via "upplevelser" och något man kan få njuta av en morgon.
 
 
4. Ge bort en korg eller låda med lite gott eller "bra att ha-saker". Delikatesser som ost, te, choklad eller annat beroende på vad personen tycker om. När jag nu fyllde år fick jag en rosa korg av mina vänner med endast rosa saker. Det var trosor, godis, cider och annat men allt var i någon nyans av rosa.
 
 
5. En yogaresa eller träningskort. Någon som pratat om att börja träna eller gillar att yoga? Yogaresor är otroligt populära just nu vilket även verkar riktigt härligt.
 
 
6. Att ge någon en upplevelse tycker jag är roligare än något materiellt. Ge bort ett minne helt enkelt! Som att hoppa fallskärm, vinprovning, dykning, åka luftballong och mycket mer. Kolla in på https://www.upplevelse.com.
 
 
Alla bilder är tagna från Google.se
 
Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress