Hej alla fina! Nu har jag varit sjuk i några dagar och passade på att baka. Kanelbullar brukar stå överst på listan när jag ska baka men denna gången tänkte jag lite nytt och det blev en mjuk pepparkaka fast ljus och inte mörk. Jag tänkte idag dela med mig av det receptet jag använde mig av vilket är superenkelt. Det bästa med mjuka kakor är att dem är enkla att baka men jättegoda! 
 
Recept: 
Ingredienser: 
- 2 ägg
- 2 dl socker
- 1 1/2 dl gräddfil
- 50 g smör 
- 2 1/2 dl vetemjöl
- 1 tsk bakpulver
- 1 msk kanel
- 2 tsk kardemumma
 
Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 175 grader och smält smöret
2. Vispa ägg och socker pösigt
3. Rör ner gräddfil och smält smör
4. Blanda i separat bunke alla torrvaror; vetemjöl, bakpulver, kanel och kardemumma. Rör sedan ner detta i övrig smet.
5. Smöra och bröa en form och grädda i ugn i ca 40 minuter. Ta ut vänd upp kakan på ett fat och låt svalna.
 
Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress