Hej alla fina! Igår var jag och Henrik på ön Gozo som tillhör Malta men ligger en bit utanför "fastlandet". Ön är mindre än själva Malta men det bor även en hel del folk där. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av Gozo innan jag åkte men jag tyckte att ön var mysig och en sevärdhet om man har tid över, det tar verkligen hela dagen. Vi åkte i morse vid 11 och kom hem vid 19 på grund av att man behöver passa tider för färgan som är det enda sättet att ta sig över. Jag rekommenderar som sagt att ta sig till Gozo om man har en heldag över om man är på Malta. Vi tog först en Hop on- Hop off buss eftersom vi inte kände till ön. Den tog oss runt en bit och sedan gick vi till fots. Vi hittade till världens äldsta ruin vilken ni ser på bilderna längst ner men vi gick även till en mysig restaurang. 
 
Jag måste berätta en lite märklig sak som hände på restaurangen vi hittade. Från utsidan såg den väldigt mysig ut och vi satt på ett torg på en uteservering. Jag och Henrik beställde varsin pizza vilket man kan tänka kan ta högst 30 minuter att laga. Vi satt och pratade medan tiden flög iväg och det hade tillslut gått en hel timma sedan vi beställde. Vi frågade personalen som i förbifarten mumlade något med "två minuter" utan att vi ens hann säga klart vår fråga. Vi tänkte inte mer på det utan väntade några extra minuter. Vi fick tillslut våra pizzor men av någon anledning fick jag fel pizza och även detta sa jag till servitören om. Han tog tallriken utan att säga något och gick iväg. Sedan hörde vi inget på ett tag och jag började bli ganska irriterad på den dåliga servicen, vi var ändå på en restaurang. Jag gick efter några minuter in igen och frågade vart min mat var och varför ingen informerade mig. Då fick jag svaret av servitrisen..."är det mitt problem att du inte fått din mat?". Jag kände att man verkligen inte svarar en kund på det sättet som redan fått vänta i 90 minuter på maten. Så jag frågade tillbaka "men är det mitt problem?". Jag kände verkligen inte att det inte var mitt fel som kund att jag inte fått mat på 90 minuter utan att någon informerat om något. Där fick ni en liten historia om dagen, haha vi går aldrig dit igen i alla fall! 
 
Kramar
 
// Hello all beautiful! Yesterday me and Henrik were on the island of Gozo, belonging to Malta, but located a bit outside the "mainland". The island is smaller than Malta, but there are still a lot of people living there. I did not really know what to expect from Gozo before I got there but I thought the island was cozy and an attraction if you have time left on your trip, because it really takes all day. We went this morning at 11 and arrived at 19 because of the need to match the boat that is the only way to get over. As I said, I recommend going to Gozo if you have a day off when you are in Malta. We first took a hop on-hop off bus because we did not know the island. It took us around a bit and then we went by foot. We found the world's oldest ruin which you see at the bottom of the pictures, but we also went to a cozy restaurant.

I have to tell you a little wierd thing that happened to me at the restaurant we found. From the outside it looked very cozy and we sat in a square. Me and Henrik ordered each pizza which you can imagine can take up to 30 minutes to fix. We sat and talked while the time went off and it would have lasted a whole hour since we ordered. We asked the staff and she mumbled something about "two minutes" without even listening to our question first. We did not think about it anymore but waited a few extra minutes. Finally we got our pizzas but I got the wrong pizza and I told the waiter about it. He took the plate without saying anything and went away. Then we did not hear anything for a while and I started to get quite annoyed by the bad service. I went in after a few minutes and asked where my food was and why nobody informed me. Then I received the answer from the waitress ... "Is it my problem that you did not got your food?". I felt that you really do not answer a customer in that way who has already been waiting for 90 minutes for the food. So I asked back "but is that my fault?". I really felt that it was not my fault as a customer that I did not get food in 90 minutes without anyone being informed of anything. There you got a little story about my day, haha ​​we never go there again anyway!

Hugs

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress