Hej alla fina! Jag älskar att sommaren kom tidigt i år. Det känns som om sommaren de senaste åren har bestått av regn och kyla så detta satt bra. Dock var jag fortfarande kvar på Malta när de första veckorna av sommar kom i maj men det var en positiv överraskning att komma hem till. Jag har länge längtat efter att kunna sitta ute på vår lilla balkong och sola, äta frukost eller bara slappa. Eftersom vädret hittills har varit oslagbart har jag en hel del jag vill göra i sommar. Dock ska jag jobba ganska mycket och även dumma tider och sena kvällar men de dagar jag har ledigt har jag en hel del jag önskar att göra. Vissa kan jag säkert göra medan andra får vänta till senare. 
- Åka till Fjällbacka. Jag har länge velat åka dit eftersom Camilla Läckbergs böcker och filmserie om just fjällbacka som även utspelar sig där älskar jag. Jag var där förra hösten men vill nu åka tillbaka för ett längre besök. 
Besöka Grundsund. Jag älskar allt som har med kusten att göra, New England-stil på inredning, färger som marinblått och vitt och stjärnor på kuddar och annat. Även serien Saltön som utspelar sig där har alltid legat mig varmt om hjärtat och jag har säkert sett serien fler än trettio gånger haha. 
- Smögen. Älskar smögen och omgivningen där, stämningen och smögenbryggan. Massa små sjöbodar med min stil av kläder och inredning. 
- Gotland. Jag besökte Gotland för ganska många år sedan och minns inte jättemycket av det men även här finns en filmserie som ligger mig varmt om hjärtat, nämligen Maria Wern. Även dessa filmer har jag sett många, många gånger och älskar både dem och hela omgivningen på ön. 
 
Detta är förhoppningsvis min sommar under lediga dagar och jag hoppas även att jag och Henrik får några lediga dagar tillsammans så att vi kan åka runt i Sverige. Har ni något planerat i sommar?
 
Kramar
 
// Hello all beautiful! I love that the summer came early this year. It feels like summer has been rain and cold in recent years so this was good. However, I was still in Malta when the first weeks of summer came in May but it was a positive surprise to come home. I have a long time been longing to sit outside on our little balcony and sunbathe, have breakfast outside or just relax. Since the weather so far has been unbeatable, I have a lot that I want to do this summer. However, I will work quite a bit and even stupid times and late nights, but the days I have available have a lot I want to do. Some can I safely do while others can wait for later.

- Go to Fjällbacka. I have long wanted to go there because the swedish author Camilla Läckberg's books and film series about Fjällbacka, which also takes place there I love. I was there last autumn but I want to go back for a longer visit.
- Visit Grundsund. I love everything to do with the coast, New England style on decor, colors like navy blue and white and stars on pillows and other. Even the serie Saltön that has been playing there has always been warm to me and I have probably seen the series more than thirty times haha.
- Smögen. Love Smögen and the surrounding there, the atmosphere and the Smögen bridge. Lots of small seabeds with my style of clothes and decor.
- Gotland. I visited Gotland quite a few years ago and do not really remember it, but here's also a movie serie which I love, Maria Wern. Even these movies have I seen many, many times and love both of them and the entire surroundings of the island.

This is hopefully my summer during vacant days and I also hope that me and Henrik will have a few days off together so that we can travel around in Sweden. Have you anything planned this summer?

Hugs

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress