29 december 2018

Nyårslöften 2019

 
 
Hej alla fina! I tidigare inlägg har jag lagt upp en resumé av år 2018 men i detta kommer mina förväntningar av år 2019. Detta är mer för mig själv, mina mål och vad jag har planerat att göra under år 2019 som jag hoppas att jag tar tag i och gör. Vad som är så härligt när man är ung, tycker jag, är att man aldrig vet vad som väntar, vilka utmaningar man kommer ställas inför och vilka möjligheter som kommer att komma. I början av år 2018 började jag planera för att plugga utomlands. Jag hade länge drömt om det men inte riktigt vågat. Jag hade även tjatat länge på Henrik om att han skulle hänga med men han ville inte riktigt. Men jag skrev ändå till ESL språkresor och fick kontakt med en person där för att fråga lite om att få en möjlig plan. Det ena ledde till det andra och tillslut hade jag bokat en resa i april samma år och hade kommit in på skolan EC School där. Där pluggade jag engelska tills juni samma år. 
När vi kom hem fick Henrik besked om att han kommit in på en skola i Lund och några månader efter det flyttade vi till Helsingborg. Känns riktigt bra! 
 
Mina mål/förväntningar/löften för 2019: 
 
Godisförbud. Denna gången ska jag ta tag i att sluta äta godis, chips, läsk och annat som bara är dåligt för min kropp. Jag vill äta nyttigt, träna mer och må bättre. 
- Söka plugg i Sverige. Förra året sökte jag in till en högskola och kom in men eftersom vi skulle flytta, kunde jag inte börja. Men år 2019 ska jag söka igen och verkligen börja en utbildning. 
- Söka plugg utomlands. Jag trivdes verkligen med att studera utomlands och skulle gärna göra det igen, målet denna gång är att komma till USA. 
- Spara pengar. Jag ska verkligen ta tag i att spara pengar, åka utomlands och studera. Det kostar en heel del men jag ska ta tag i det. Det finns så mycket man verkligen inte behöver om man tänker efter. 
- Planera för träning. Mitt jobb ligger vägg i vägg med gymmet jag går till så egentligen har jag inga ursäkter. Ofta när man slutar jobba, vill man bara hem men nu ska jag ta tag i detta och sluta med alla ursäkter. 
 
Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress