Helsingborg:
 
Alingsås:
 
Bilder från google.se
 
Hej alla fina! Nu är det drygt en månad kvar innan flytten till Helsingborg. Det känns självklart nervöst och det är första gången jag ska flytta till en annan stad i Sverige. Jag har alltid bott i lilla Alingsås men nu känner jag mig klar med staden och är redo att flytta bort ett tag. Klart att man kan flytta tillbaka om man få vill. Alingsås är en jättefin stad och jag trivs bra här men det är för litet för mig och jag vill upptäcka fler platser i världen. Jag är en hemmatrygg person så jag har såklart funderat mycket på fördelar och nackdelar med flytten. Jag hade aldrig, innan i onsdags, varit i Helsingborg men nu när jag besökt staden och vår nya lilla lägenhet så känns det bättre. Jag tänkte i detta inlägg skriva lite om nackdelar och fördelar med både Alingsås och Helsingborg. 
 
Fördelar:
Alingsås: 
- En lugn och trygg stad
- Alla känner alla vilket också skapar en viss trygghet
- Jag känner till allt som har med jobb att göra, hittar överallt osv
- Vänner och familj finns här
 
Helsingborg: 
- En större stad, storstadspuls
- Mer att upptäcka, mer att göra
- En chans till att träffa fler vänner 
- Förändringar är bra för en och utvecklar en som person
- Staden är så himla fin och fotogenisk hehe...
- Nära till Danmark och skånes underbart fina natur
- En nära vän ska också flytta till staden 
 
Nackdelar: 
Alingsås: 
- Alingsås är för litet 
- Tryggheten håller mig kvar och fast
- Många vänner och familj bor kvar, men flera har även flyttat till andra städer
- Alla känner alla
 
Helsingborg:
- En ny stad att i början kunna orientera sig i
- Kommer inte att känna någon till en början 
- Familj och vänner långt bort
 
Som ni själva ser så överväger Helsingborg på de flesta fördelar och har färre nackdelar. Egentligen kan jag inte komma på någon stor nackdel att flytta till en ny stad, tvärtom. Jag tror att förändringar är bra för alla olika människor och kanske speciellt för mig som är hemmatrygg. Men man får aldrig glömma att Alingsås finns kvar, familj och vänner finns kvar och om man inte trivs, får man helt enkelt flytta hem. Nu är jag mest taggad på vår nya fina lägenhet! 
 
Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress