Hej alla fina! För några dagar sedan var vi på en liten trip till St julians och Sliema för att kolla in andra städer på ön. Eftersom jag redan skrivit om St julians då kommer nu i denna andra del lite om staden Sliema. Sliema kallas ju shoppingstaden kan man säga och vi var där en stund och kollade i affärer och vi tog även en lunch som ni ser på bilden ovan. Eftersom vi var i St julians innan så hann vi inte jättemycket i Sliema men vi ska ju vara här i hela två månader så vi kommer säkert dit igen. Det känns fortfarde som om vi bara har en semestervecka här, precis som alla tidigare semestrar jag åkt på, då man ska hinna med att göra så himla mycket på kort tid. Men man får pausa ibland och tänka att jag faktiskt har två hela månader på mig att göra vad jag vill och att man även inte behöver göra något precis varje dag utan utsikten från vår hamn i St pauls bay räcker gott. 
 
Nu har vi varit i fyra städer, St pauls bay, Sliema, St julians och Valletta och jag tänkte nu rangordna dem efter hur jag tycker och den upplevelsen jag fått...
1. Valletta; En underbar stad med en massa trånga gränder, gammal arkitektur och mycket antikt. En riktigt mysig stad som jag varmt rekommenderar att åka till. 
2. St pauls bay; Staden där vi bor och sitter högt på ranklistan. Även om den ligger lite "off" och som vi brukar kalla "ute på landet" så är det otroligt fint här och det är väldigt skönt att inte bo mitt i staden och i allt kaos där utan att kunna välja att åka dit när man vill och komma hem till lugn. 
3. Sliema; Av de första intryck jag fick var att det är en väldigt fin stad, inte långt ifrån St julians. Det finns shopping, fin arkitektur men även nergångna byggnader och mycket byggen igång samtidigt. 
4. St julians; Sist men inte minst staden jag ska gå i skolan i. Jag hade nog väntat mig lite mer av staden eftersom Valletta var så himla fint men det var ganska kaos med väldigt mycket byggen igång och lyftkranar lite varstans. Men även här fanns en kust med strand och så, enligt min mening fanns det bättre ställen bara. 
 
För att hinna med allt när skolan börjar har jag bunkrat lite inlägg så idag har jag suttit ca 3 h och försökt få ihop inlägg, skrivit, redigerat bilder och resat haha. Men det är detta jag tycker är roligt så jag gör det med glädje. Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress