20 september 2017

Inred efter årstid

Hösten närmar sig, kylan smyger sig på och det börjar bli dags att byta inredning. Nämligen att inreda efter årstid. Man behöver inte ändra mycket utan det kan vara småsaker vilket jag tänkte ge tips på i detta inlägg. 
 
 
1. Fler gula och orange toner i hemmet. För mig är gula toner verkligen höst eftersom naturen utvecklar sig i den färgen när hösten är i full gång. Detta kan även inredas med i hemmet så som i möbler samt kuddar, filtar osv. 
 
 
2. Ta med naturen in. När jag var yngre brukade jag alltid i skolan pyssla med löv, kottar, kastanjer och annat vilket faktiskt är superfint i inredningen. Man kan ha lite kvistar och löv i en vas eller på en bricka runt lite ljus vilket är riktigt mysigt. 
 
 
3. Robusta möbler och träslag. På hösten är allt mycket, starka möbler, grova träslag och skinnmöbler är perfekt för detta. 
 
 
4. Kuddar och filtar. Jag älskar när det är mycket, mycket kuddar, mycket filtar och grova mattor. Det får en känsla av värme vilket kan behövas i den kalla hösten.
 
 
5. Varma färger. Varma och dova färger på tapet och träslag kommer även det bidra till en uppfattning av värme.
 
 
6. Mycket mönster på textilier. Med mönster på textilier som kuddar och annat får den dova inredningen att lyfta upp. För mycket mörkt kan bara göra rummet tyngre och mörkare men ljusa då upp till en perfekt blandning med glada mönster på textilier.
Alla bilder är tagna från google.se
 
Hoppas att ni fick lite inspiration till höstens inredning!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress