19 oktober 2017

Hemmagjord proteinbar

 
Hej alla fina! Igår bad min pojkvän mig göra proteinbars vilket han ville ha så jag googlade och hittade ett recept jag fastnade för. Receptet hittade jag på Emmas blogg och var bars med smak av choklad. Jag följde receptet men la även till lite proteinpulver med smak av banan och choklad, plus att jag ökade vissa ingredienser och minskade andra. 
Här är receptet från Emmas blogg, så får ni lägga till och ta bort lite hur ni känner. 
 
Ingredienser:
15 dadlar
1 banan
1 1/2 dl kvarg
1 dl mjölk
1 dl äggvita
1 1/2 dl havregryn
1/2 dl kakao
1 tsk bakpulver
 
Sätt ugnen på 200 grader. Mixa alla ingredienser i en mixer tills det är ordentligt blandat. Häll upp smeten i en bakplåtspappersklädd form och ställ in i ugnen runt 20 minuter. Ta ut och låt svalva innan du lossar kakan från pappret och skär den i bitar. Förvara i kylen eller frysen!
 
Kramar
Netti Starby

Tack för tipset! :-D Kramis

Svar: Det var så lite så!
Amanda Niclasson

Ida Jansson

Åh va gott!! Och vilka fina foton!

Svar: Tusen tack :D
Amanda Niclasson

Sara Ekman

Mums :)

Svar: Oh ja :D
Amanda Niclasson

Carro

Så fint och gott det såg ut :)

Svar: Tack snälla!
Amanda Niclasson

Julia

Mums<3

Svar: Verkligen :D
Amanda Niclasson

Carolina Thoor

Åh så gott!

Sv; tusen tack :D

Svar: Verkligen :D
Amanda Niclasson

Alice Lindström

Vad gott!

Svar: Oh ja :)
Amanda Niclasson

Felicia

mums

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress